جدایی نادر از سیمین نامزد 2 اسکار شد! جدایی نادر از سیمین نامزد 2 اسکار شد!
بدو بدو 1 بار ببین عاشقش میشی
تاریخ : سه شنبه 4 بهمن 1390
نویسنده : writer

دقایقی پیش جنيفر لاورنس به همراه تام شراک نامزد هاي بخش هاي مختلف هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسكار را اعلام كردند که فیلم جدایی نادر از سیمین، اثر اصغر فرهادی از ایران به عنوان نامزد نهایی در دو رشته «بهترین فیلم خارجی» و «بهترین فیلمنامه اریجینال» اسکار 2012 انتخاب شد.

به گزارش برترین ها به نقل از سایت آکادمی اسکار فیلم جدایی نادر از سیمین از ایران در کنار فیلم های سرسخت (Bullhead) از بلژیک، مسیو لازار (Mponsieur Lazhar) از کانادا، یادداشت (Footnote) از رژیم اشغالگر قدس و در تاریکی (In Darkness) از لهستان، 5 نامزد نهایی بخش «بهترین فیلم خارجی» اسکار 2012 می باشند.

فیلم جدایی نادر از سیمین در رشته «بهترین فیلمنامه اریجینال» نیز با فیلم های هنرمند (The Artist) ، ساقدوش ها (Bridesmaids)، نیمه شب در پاریس (Midnight In Paris) اثر کارگردان مشهور آمریکا - وودی آلن - و درخواست نهایی (Margin Call) رقابت خواهد کرد که 4 فیلم فوق محصول هالیوود می باشند. به گزارش برترین ها حضور جدایی نادر از سیمین در کنار این فیلم ها و در این رشته از جوایز آکادمی، از اتفاقات نادر تاریخ اسکار می باشد.

دیگر نامزد های مهم در رشته های اصلی به شرح زیر می باشند:

- بهترین بازیگر مرد نقش اول: جرج کلونی برای فیلم اولاد (The Descendants) و بردپیت برای فیلم Moneyball

- بهترین بازیگر زن نقش اول: مریل استریپ برای فیلم بانوی آهنین ( The Iron Lady) و میشله ویلیامز برای فیلم هفته ای با مارلین (My Week With Marilyn)

- بهترین انیمیشن: گربه ای در پاریس ( A Cat in Paris)، پاندای کونگ فو کار 2 (Kung Fu Panda 2)، رنگو (Rango).

- بهترین کارگردان: مارتین اسکورسیزی برای فیلم هوگو (Hugo)، وودی آلن برای فیلم نیمه شب در پاریس (Midnight in Paris)، ترنس مالیک برای فیلم درخت زندگی (The Tree of Life).

هشتاد و چهرمین دوره مراسم اسکار روز 26 فوریه 2012 / 7 اسفند 1390 در سالن تئاتر کداک لس‌آنجلس برگزار می شود.




|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
مراقب باشید تو این جنگل مطالب گم نشید.این یه عکس از سرزمینمونه. اینجارو به دوستاتون معرفی کنید. محمد حسین حیدری فرد اهل زنجان محله ی انصاریه در خدمتتونم.:)